PANTONE пуснаха цвят "менструация", за да борят стигмата

pantone periodPantone (Пантон) е американска компания, най-известна със своята система за съответствие на цветовете (Pantone Matching System, PMS) използвана от различни индустрии, основна от които е печатарската, но също и от текстилната индустрия, производители на оцветители за лакове и други.

На 30 септември компанията излезе със специално изявление в своята Фейсбук страница, в която гордо обяви новия си цвят - Period (Менструация). Новият нюанс стартира като част от кампанията Seen + Heard, инициатива на шведската марка за женски уелнес Intimina.

Вицепрезидентът на Pantone Color Institute Лори Пресман, описва цвета като "уверено червено", и се надява той да помогне за насърчаване на положителни разговори за менструацията.

„Енергизиращо и динамично червено, което насърчава хората, които менструират, да се чувстват горди от това, което са - да живеят със самочувствие; да се изправят и страстно да отпразнуват вълнуващата и мощна жизнена сила, с която са родени; призовавайте всички, независимо от пола, да се чувстват комфортно да говорят спонтанно и открито за тази чиста и естествена телесна функция“, казва Пресмен в свой имейл.

Оставяйки настрана, че в наши дни рекламите за дамски превръзки все още използват син цвят, менструацията остава тема табу в много части на света, оказвайки сериозно влияние върху здравето, образованието и социално-икономическия статус на хората. Например в Индия на жените понякога все още им е забранено да готвят или да докосват някого по време на менструацията си, тъй като се считат за "нечисти". Това води до т.нар. "култура на мълчание" и липса на информираност относно хигиенни практики. В среднозападния регион на Непал, проучване от 2019 г. установява, че все още голяма част от момичетата се принуждават да спят в "менструални колиби" извън дома си. 

Стигмата засяга и жените в САЩ, където бедността поражда липса на достъп до продукти за менструална хигиена и засяга всеки пети тийнейджър.

„Въпреки факта, че милиарди хора по света менструират, в исторически план менструацията се е третирала и се третира, като нещо, за което не бива да се говори публично“, заявява в свое обръщение към пресата Данела Жагар, глобален мениджър на Intimina. 

"Цветът е една от най-мощните форми на изразяване, които можем да използваме, за да привлечем вниманието и да подканим другите да чуят гласа ни", казва Пресман. 02.10.2020 г.

Коментари за PANTONE пуснаха цвят "менструация", за да борят стигмата


Newsletter

ISIC








Copyright © 2005 - 2020 sexwell.bg   Boiled by WebSins WebSins